همگام با مدارس سلماس

راهنمای مدارس سلماس

همگام با مدارس سلماس

راهنمای مدارس سلماس

همگام با مدارس  سلماس
Consistent with schools Salmas
بایگانی
لطفاً به صفحات دیگر سایت سر بزنید و نظرات شما عزیزان در بهبود کیفیت مطالب مفید واقع میشود لذا با نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود ما را راهنمایی فرمایید
نویسندگان
آخرین نظرات

 

 
 

دانلود کنید

حتماّ ادامه مطلب را مطالعه فرمایید

 راهنمای دریافت نگارش:

ابتدا فایل را دانلود کرده روی فایل حاصل کلیک راست نموده و با انتخاب گزینه Extract Here فایل را از حالت فشرده خارج کنید. سپس وارد برنامه DanaHelper شده و در بخش بروز رسانی سیستم گزینه سوم را انتخاب و مسیر ذخیره سازی فایل نگارش را برای سیستم معرفی نمایید.

بسمه تعالی

آخرین تغییرات موجود در نگارش 11.4 (92/12/10)

 

الف گذشته از هدف گذاری هایی به نظر اشتباه در طراحی سامانه سناد و نادیده گرفتن این اصل که همیشه باید برای اطمینان از صحت و دقت سوابق اطلاعاتی برای استفاده از اطلاعات در سطوح بالاتر منبع تامین صحیح و کامل را سیستم های عملیاتی مشغول به کار در سطح مدارس دانست و الا هرکار دیگری دوباره کاری قطعا ناهماهنگ و گاها آزار دهنده خواهد بود ولی در این چند سالی که سامانه سناد در حال فعالیت است  تابحال دو مشکل عمده در روند این کار و هماهنگی آن با سیستم های مدرسه ای بروز کرده است .اول ثبت مستقیم اطلاعات توسط مدارس بر روی سامانه سناد که با توجه به وضعیت خطوط اینترنتی  موجود شاهد گرفتاری های بسیار زیادی برای مدارس در این زمینه بوده ایم که در موارد متعددی منجر به این شده است که این ثبت اطلاعات از محیط هایی خارج از محیط مدرسه صورت پذیرد و دوم مشکل ناهماهنگی بین آمار واقعی ثبت نام در یک مدرسه در یک سال و دوره تحصیلی و ثبت نام درج شده در سامانه سناد می باشد . مثلا در یک مورد میتوان این مسئله را مثال زد که مدرسه ای که مشخصات فردی یک دانش آموز را از قبل در سیستم خود دارد دیگر نیازی به مراجعه به سناد نداشته و میتواند آن فرد را حتی بدون اطلاع دادن به سامانه سناد در مدرسه و در یک پایه و رشته بالاتر ثبت نام کند .  جهت تسهیل در امر این ارتباط و افزایش میزان صحت آن بر طبق توافقاتی که با طراحان این سامانه صورت گرفته است از این پس روال چرخش اطلاعات بین سیستم های مدرسه ای و سناد به شرح مراحل زیر تغییر خواهد نمود:(لازم به ذکر است که بخش هایی از این پروتکل در مورد رد و بدل کردن اطلاعات بین دو سیستم  در مراحل ساخت و پیاده سازی مقداری به مشکلات اجرایی برخورد کرد که نتیجه آن تاخیر در ارسال نگارش جدید سیستم دانا تا به امروز بود و متاسفانه هنوز هم بطور صد در صد تکمیل نشده است اما امیدواریم تا این موارد نیز به سرعت تکمیل و تا قبل از مرحله جدید ثبت نام مدارس ارائه شود . منظور از درج این قسمت ها در نگارش فعلی بیشتر آشنایی مدارس با روال جدید بوده است .)

1 در شروع یک سال و دوره تحصیلی مسئولین سیستم در مدارس سازمان آموزشی مدرسه در آن سال یعنی مشخص کردن پایه ها و کلاس ها و معلمین و مسئولین مدرسه را بوسیله قسمت جدید پیش بینی شده در این نگارش به ثبت خواهند رساند . ممکن است که در آینده از ما خواسته شود که این سازماندهی را مدرسه بوسیله سامانه سناد جهت بررسی وتایید به مسئول منطقه ارسال نماید .

2 برای ثبت نام هر دانش آموز باید حتما پایه و رشته و کلاس جدید او مشخص باشد . در ضمن مشخصات فردی و کد ملی او هم حتما باید به تایید سناد برسد . برای این منظور بخش جدید به سیستم اضافه شده است بنام "پیش ثبت نام" . در این بخش دانش آموزان قدیمی مدرسه بصورت اتوماتیک لیست می شوند و مکانی برای ثبت مشخصات دانش آموزان جدیدالورود مدرسه نیز در نظر گرفته شده است . مبنای کد دهی به دانش آموزان جدید دیگر صرفا بر اساس کد ملی آنها بوده و روال استفاده از سری و سریال شناسنامه برای تولید کد حذف خواهد شد . البته دانش آموزان قدیمی همچنان تا زمان فارغ التحصیلی از همان کد های سابق خود استفاده خواهند نمود .وظیفه تخصیص کد به دانش آموزان جدید الورود غیر ایرانی نیزهمچنان بر عهده سامانه سناد خواهد بود . پس از تکمیل لیست دانش آموزان اعم از قدیمی و جدید مرحله بعد مشخص کردن پایه و رشته و کلاس جدیدی است که دانش آموز می خواهد در آن ثبت نام  و انتخاب واحد نموده  ودر سال جاری ادامه تحصیل دهد .با تکمیل پیش ثبت نام که در واقعه چیدن دانش آموزان در سازمان مدرسه تعریف شده است این اطلاعات جهت تایید مشخصات فردی و کد ملی صرفا با زدن یک کلید از داخل سیستم مدرسه به سامانه سناد ارسال خواهد شد لذا دیگر نیازی به مراجعه مستقیم مدرسه به آدرس سایت سناد وجود نخواهد داشت .  پس از مکثی کوتاه ویا حداکثر حدود یک تا دو روز پاسخ تایید این اطلاعات  در سامانه سناد آماده است  و باز بوسیله خود سیستم مدرسه از سایت سناد قابل دریافت خواهد بود . پس از دریافت این پاسخ می توان در سیستم مدرسه برای هرکسی که تایید شده است عملیات انتخاب واحد را در همان پایه و کلاس و رشته ای که قبلا گفته شده است انجام داد .

ب از آنجایی که تاکنون موارد زیادی پیش آمده است که علیرغم اعلام و اصرار ما به مدارس که حتما از سیستم های خود نسخه های پشتیبان منظمی تهیه و حتما آخرین نسخه ها را در روی CD  و یا   DVD  و در خارج از هارد کامپیوتر مدرسه نگهداری نمایند ولی باز هم متاسفانه موارد متعددی به ما ارجاع میشود که به هر دلیل سیستم و اطلاعات مربوط به یک مدرسه از بین رفته و در کمال ناباوری هیچ نسخه پشتیبانی هم از آن وجود ندارد . در اکثر این موارد مدارس و مناطق از ما تقاضا داشتند تا این اطلاعات را از روی سیستم منطقه برای آنها بازگشت ارسال نماییم . در این نگارش در بخش تبدیل سوابق سیستم داس به سیستم موجود امکان جدیدی اضافه شده است که در اینگونه موارد مدرسه میتواند با پس گرفتن فایل ارسال سوابق خود به سیستم منطقه ای از مسئول سیستم منطقه آن را در سیستم خود دریافت نمایند . لازم به تذکر است که این فایل به جهت تغذیه سیستم و پایگاه های اطلاعاتی مناطق تهیه شده است لذا تمام اطلاعاتی را که در یک سیستم مدرسه ممکن است موجود باشد را به همراه خود ندارد چون منطقه احتیاجی به آنها نداشته است . لذا با این کار کلیه سوابق سیستم مدرسه بطور کامل بازیابی نمی شود ولی البته در چنین حالت هایی بازسازی حدود 80 درصد از اطلاعات یک مدرسه به مراتب بهتراز هیچ خواهد بود .

ج هر مدرسه با مراجعه به پایگاه  اطلاعاتی به آدرس School.Medu.Ir   می تواندضمن مشاهده سوابق ارسالی مربوط به مدرسه خود از گزارشات موجود در سایت نیز بهره برداری نماید .

د مسئولین سیستم در مناطق موظف هستند تا ارسال اطلاعات از هر مدرسه به سیستم منطقه ای و همچنین پایگاه اطلاعاتی ستادی را پیگیری و صحت آمار سوابق موجود را کنترل و برای تکمیل آن اقدامات لازم را انجام دهند . برای تسهیل در این بررسی در سیستم منطقه ای امکانی اضافه شده است که اگر کاربر با رمز مخصوص نقل و انتقال اطلاعات به سیستم وارد  گردد بلافاصله و بصورت اتوماتیک سیستم اتصالی را با پایگاه اطلاعاتی برقرار کرده و آخرین آمار سوابق موجود مربوط به این منطقه را از پایگاه اخذ و به مسئول سیستم نمایش  خواهد داد . این آمار در سیستم ذخیره شده و با گزارش جدیدِی که در بخش گزارشات به سیستم اضافه شده است قابل مشاهده مجدد خواهد بود .

ه- از نگارش جاری مسئولین سیستمهای منطقه برای عملیات نقل و انتقال اطلاعات به جای رمزهای قبلی میتوانند از نام کاربری و پسوردهای مربوط به خوددر سامانه School.Medu.IR  استفاده نمایند.


 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی