همگام با مدارس سلماس

راهنمای مدارس سلماس

همگام با مدارس سلماس

راهنمای مدارس سلماس

همگام با مدارس  سلماس
Consistent with schools Salmas
بایگانی
لطفاً به صفحات دیگر سایت سر بزنید و نظرات شما عزیزان در بهبود کیفیت مطالب مفید واقع میشود لذا با نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود ما را راهنمایی فرمایید
نویسندگان
آخرین نظرات

   از مدت ها پیش سریال های کره ای  به نام های : افسانه ی چومونگ ، امپراطور دریاها ، امپراطور بادها ،  جواهری درقصر و... از تلویزیون ایران پخش می شود و ما با علاقه آنها را نگاه می کنیم و گاه از این همه نبوغ کره ای ها شگفت زده می شویم .

     متاسفانه عدم شناخت نسل امروز نسبت به تاریخ باشکوه ایران باعث شده که بسیاری از داشته های خودشان را   در دست های دیگران ببینند و لذت ببرند . این مسئله در سریال های کره ای که در بالا اشاره شده به چشم میخورد که به مواردی از آن اشاره می کنیم .

سواره نظام آهنین

  در سریال جومونگ  سربازان هان دارای سواره نظام زره پوشی بودند که تیرها در انها نفوذ نمی کرد .

در تاریخ جهان باستان ، اسناد تاریخی که به دست آمده است نشان می دهد که سواره نظام زره پوش تا آغاز قرون وسطی فقط مخصوص ایرانیان بوده است. که در ایران به انها سواره نظام زره پوش می گفتند 

شمشیر فودی

  در سریال جومونگ استاد موپالمو سالها سعی کرد تا شمشیر فولادی بسازد .

 در حالی که در تاریخ جهان باستان ، ساخت اولین شمشیر فولادی به دست ایرانیان و در زمان اشکانیان انجام شد. و تا پایان سلسه ی اشکانیان هیچ کشوری در جهان نتوانسته بود شمشیری نظیر آن بسازد . بعد ها ساسانیان شمشیر های پیشرفته تری ساختند .

ارابه های داس دار

 در سریال امپراطور باد ها یکی از سلاح هایی که تسو حاکم بویواستفاده کرد ارابه های جنگی داس دار بود

  در حالیکه به گواهی تاریخ ، هخامنشیان که سال ها قبل درایران حکومت میکردند  و در زمان کوروش کبیر موفق به اختراع این وسیله ی جنگی شده بودند . و یکی از عواملی که باعث پیروزی او در جنگ ها می شد استفاده از این ارابه ها بود .

عمل سزارین

در سریال جواهری در قصر یانگوم برلی اولین بار عمل سزارین را انجام می دهد .

    جالب اینکه 16 قرن فبل در ایران این عمل را انجام میدادند و آن را رستم زای می گفتند . زیرا معتقد بودند که رستم از طریق این روش به دنیا آمده است .

منبع : مطالعات اجتماعی بشرویه http://gta1392.blogfa.com

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی