همگام با مدارس سلماس

راهنمای مدارس سلماس

همگام با مدارس سلماس

راهنمای مدارس سلماس

همگام با مدارس  سلماس
Consistent with schools Salmas
بایگانی
لطفاً به صفحات دیگر سایت سر بزنید و نظرات شما عزیزان در بهبود کیفیت مطالب مفید واقع میشود لذا با نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود ما را راهنمایی فرمایید
نویسندگان
آخرین نظرات

فرآیند و نحوه انتخاب واحد دانش آموزان مقطع متوسطه (دوره دوم ) در دوره تابستان

با توجه به سوالات برخی همکاران ، به اطلاع می رساند که بر اساس مفاد ماده 9 آیین نامه آموزشی متوسطه روزانه ، لازم است برای کلیه دانش آموزان پایه های اول ، دوم ، سوم متوسطه و نیز مقطع پیش دانشگاهی که دروس افتاده دارند ، دوره تابستان در سیستم دانش آموزی تعریف شود .جهت جزئیات بیشتر ، توجه همکاران گرامی را به مفاد این ماده جلب می نمایم.

   ماده 9 -  چنانچه پس از برگزاری امتحانات خرداد ماه ، بعضی از دانش آموزان در یک یا چند ماده درسی شرایط قبولی را احراز نکنند، دوره تابستانی با رعایت موارد زیر برای آنان برگزار خواهد شد.(اصلاحیه به استناد رای 816 شورای عالی 90/12/2 )

 توضیح :

   تا قبل از تابستان 91 دانش آموزان پایه های اول و دوم متوسطه در صورت عدم احراز قبولی در دروس ، تجدید محسوب شده و نمره آنها بعنوان نمره تجدیدی در شهریور (ادامه دوره ضمن سال ) ثبت می شد ولی از سال تحصیلی 91-90 و بعد آن ، دوره تابستان همانند پایه سوم ،  برای پایه های اول و دوم نیز بعنوان یک دوره جداکانه که نیاز به ثبت نام و انتخاب واحد ( دستی و سیستمی ) اجرا می شود.

1-9 -  برنامه آموزشی در این دوره به مدت 6 هفته است که5 هفته آن به تشکیل کلاس درس اختصاص دارد و یک هفته برای برگزاری امتحانات و اعلام نتیجه منظور می شود.

 2-9 -  دانش آموزان سال های اول، دوم و سوم در دروسی که نمره قبولی کسب نکرده اند، می توانند بدون شرکت در کلاس های دوره تابستانی در امتحانات پایان این دوره که در شهریور ماه برگزار می شود، شرکت کنند. این قبیل دانش آموزان چنانچه در پایان دوره تابستانی موفق به احراز شرایط قبولی در برخی از دروس نشوند، می توانند بارعایت سایر ضوابط در امتحانات دروس مربوط )به استثناء دروس نهایی حداکثر تا 10 مهر ماه شرکت کنند( اصلاحیه به استناد رای 856 شورای عالی 90/12/2 )

1-2-9-   این قبیل دانش آموزان مجاز خواهند بود در این دوره حداکثر 32 واحد از درسهای باقیمانده را انتخاب کنند که از این تعداد حداکثر 10 واحد را می توانند بصورت حضوری و مابقی را بصورت غیرحضوری انتخاب کنند و در انتخاب واحدهای حضوری اولویت با درسهایی است که دانش آموزان قبلا آنها را انتخاب نکرده اند.

2-2-9 -   انتخاب همزمان درسهای پیش نیاز و اصلی برای دانش آموزان سال سوم در دوره تابستانی و امتحانات دی ماه بعد با رعایت سایر شرایط و ضوابط بلامانع است .

3-2-9- ساعات آموزش هفتگی درسهای نظری وعملی در دوره تابستانی 3 برابر ساعات آموزش هفتگی آن درسها در طول سال تحصیلی است .

4-2-9-  دوره تابستانی حتی المقدور در واحدهای آموزشی مربوط تشکیل خواهد شد و برگزاری آن بصورت متمرکز با برنامه ریزی و هماهنگی قبلی ادارات آموزش و پرورش ناحیه یا منطقه ، در یک یا چند واحد آموزشی بلامانع است .

 5-2-9-   ارائه درسهای کارگاهی و عملیات میدانی در شاخه فنی و حرفه ای و استاندارد مهارت )درسهای مهارتی( در شاخه کاردانش در دوره تابستانی پایه سوم بصورت حضوری مجاز نمی باشد. لیکن با توجه به ماهیت این درسها ، ادارات آموزش و پرورش مناطق می توانند ، براساس ضوابطی که از سوی دفاتر آموزشی ذیربط اعلام می شود ، برای دانش آموزان دوره فشرده تقویتی رایگان تشکیل دهند.

3-9-   دانش آموزان پایه اول پس از پایان سال تحصیلی (حداکثر 10 مهر ماه) براساس ضوابط انتخاب شاخه و رشته به سال دوم ارتقاء می یابند و کلیه دروس سال دوم رشته مربوط به آنها ارائه خواهد شد، این دسته از دانش آموزان می توانند دروس  باقیمانده از سال های اول و دوم را در دوره تابستانی سال دوم انتخاب کرده و در آزمون دروس مربوط شرکت کنند.

منبع: سنجش آموزش و پرورش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی