همگام با مدارس سلماس

راهنمای مدارس سلماس

همگام با مدارس سلماس

راهنمای مدارس سلماس

همگام با مدارس  سلماس
Consistent with schools Salmas
بایگانی
لطفاً به صفحات دیگر سایت سر بزنید و نظرات شما عزیزان در بهبود کیفیت مطالب مفید واقع میشود لذا با نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود ما را راهنمایی فرمایید
نویسندگان
آخرین نظرات

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: آیین نامه اجرایی ارزشیابی توصیفی دوره ابتدایی با اتفاق نظر وزیر آموزش و پرورش واعضای شورا به مدت دو سال دیگر تمدید شد.

به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش؛ نهصد ویازدهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش و سایر اعضای آن برگزار شد.

مهدی نوید دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره موضوعات مطرح شده در این جلسه، اظهار داشت: آیین نامه اجرایی ارزشیابی توصیفی دوره ابتدایی ، برای دانش آموزان این دوره تا پایه ششم تا پایان سال تحصیلی 95 – 96 لازم الاجرا بوده و تغییری در روند اجرای ارزشیابی توصیفی داده نخواهد شد.


وی ادامه داد: تنها یک مورد اصلاح در این آیین نامه اعمال شد به این ترتیب که دانش آموزانی که در دوره ابتدایی در درس فارسی یا ریاضی نمره قابل قبول را کسب نمی کنند پرونده این افراد در شورای مدرسه با حضور معلم مربوطه بررسی خواهد شد.


دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در ارزشیابی توصیفی به جای دادن نمره به دانش آموز از عبارت های کیفی مثل تلاش خوبی داشته ای، با تلاش به موفقیت رسیده ای، برای موفقیت باید بیشتر تلاش کنی، با انجام تمرین بیشتر مشکل شما برطرف می شود و ... استفاده می شود.


وی افزود: ارزشیابی توصیفی به زمان خاصی محدود نمی شود،این ارزشیابی در کل جریان یادگیری، در فعالیت های خارج از کلاس و در محیط زندگی جریان دارد و در ارزشیابی توصیفی اصل بر ارتقای دانش آموزان به پایه های بالاتر است مگر در موارد بسیار نادر و زمانی که دانش آموزان دارای ناتوانایی های ذهنی باشند.


نوید اظهار داشت: کارنامه دانش آموزان علاوه بر عملکرد درسی، عملکرد اجتماعی و عاطفی و جسمانی-فیزیکی را منعکس می کند.


دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در ادامه اضافه کرد: در این شورا چگونگی جبران عقب افتادگی دانش آموز و اجازه ارتقا یا عدم ارتقا به پایه بالاتر بررسی می شود.


نوید همچنین به دیگر موارد مورد بررسی در آخرین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: دراین جلسه از برگزار کنندگان هفته تجلیل از مقام معلم با توجه به بیانات اثربخش مقام معظم رهبری در زمینه نگاه سرمایه ای به آموزش وپرورش تقدیر شد.


وی در پایان تصریح کرد: دراین جلسه هم چنین بر رفع مشکلات معیشتی معلمان و تحقق صنعت تحول بنیادین آموزشی تاکید شد.

منبع

شورای عالی آموزش و پرورش

  

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی