همگام با مدارس سلماس

راهنمای مدارس سلماس

همگام با مدارس سلماس

راهنمای مدارس سلماس

همگام با مدارس  سلماس
Consistent with schools Salmas
بایگانی
لطفاً به صفحات دیگر سایت سر بزنید و نظرات شما عزیزان در بهبود کیفیت مطالب مفید واقع میشود لذا با نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود ما را راهنمایی فرمایید
نویسندگان
آخرین نظرات

سفیر ایران در آنکارا گفت: بازگشایی پایانه مرزی کوزه‌رش سلماس در قالب محورهای مذاکراتی جدید با دولت ترکیه دوباره مطرح و بررسی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان سلماس؛ علیرضا بیگدلی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران که در جریان سفر صبح امروز خود به منطقه مرزی کوزه‌رش سلماس اظهار کرد: با بررسی‌های انجام شده از طرف وزارت امور خارجه باید راهکاری مناسب برای بازگشایی پایانه مرزی سلماس در محورهای مذاکراتی جدید با دولت ترکیه مطرح و مورد توافق دو طرف قرار گیرد.

سفیر دولت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه گفت: طرف ترک به تبادلات مرزی رسمی رغبت بیشتری دارد و دولت ایران در تلاش است تا با بررسی های انجام شده به مذاکره با طرف ترک برای ایجاد پایانه مرزی در این منطقه بپردازد.

بیگدلی گفت: هفته گذشته جلسه ای در تهران برگزار شد که نمایندگان وزارت کشور و وزارت امور خارجه نیز در آن حضور داشتند مقرر شد که از منطقه مرزی سلماس بازدید بعمل آید و گزارش آن به وزیر امور خارجه ارائه شود تا برای پیشبرد این مصوبه بتوانیم محورهای مذاکراتی جدیدی با دولت ترکیه طرح نماییم و برای بازگشایی منطقه مرزی سلماس تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: بازگشایی منطقه مرزی کوزه رش سلماس با عنوان پایانه مرزی امری بسیار مهم است که پس از این سفر از طرف دولت ایران و سفارت ایران در آنکارا با دولت ترکیه برای بررسی این مسئله مهم مذاکرات ویژه ای را انجام می شود.

علیرضا بیگدلی افزود: ین مهم طی جلسه ای با وزیر امور خارجه این مسئله مطرح ‌شده و ظرف کمتر از یک ماه آینده جلسه‌ای با استاندار وان در ترکیه برای بررسی این موضوع با حضور فرماندار سلماس برگزار می‌شود.

وی گفت: در روزهای 26 و 27 فروردین امسال بیست و چهارمین کمسیون مشترک همکاری های تجاری ایران و ترکیه را در تهران با ریاست وزیر ارتباطات و فناوری کشورمان برگزار کردیم که در این اجلاس عملکرد سال گذشته همکاری های اقتصادی بین دو کشور مورد بررسی قرار گرفت و برنامه امسال همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکیه به تصویب رسید.

وی افزود: در یادداشت تفاهمی که در این اجلاس مورد تایید دو طرف قرار گرفت، تشکیل کمیسیون تبادلات مرزی در سه ماه آینده، توسعه تجارت مرزی، توسعه همکاری های اقتصادی و ایجاد منطقه صنعتی مشترک وهمکاری در حوزه‌های انرژی، ترانزیت و حمل‌ونقل مورد تاکید قرار گرفته است.

بیگدلی گفت: حجم مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سه ماهه اول سال 2014 میلادی براساس گزارشات دریافتی ماهانه 1.2 میلیارد دلار بوده است و برنامه‌ریزی برای سقف مبادلات تجاری بین دو کشور در سال 1393 تا حد 16 میلیارد دلار انجام شده است و در صورت امضا و اجرایی نمودن توافق‌نامه تجارت ترجیحی که دو طرف باید به زودی آن را به تصویب برسانند، پیش‌بینی برای تبادلات تجاری تا 20میلیارد دلار هم انجام می‌شود.


کد خبر:  35765
فرستنده: روابط عمومی فرمانداری سلماس  جهت دیدن عکسها کلیک کنید

علیرضا بیگدلی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه در بازدید ضمن اشاره به مصوبه 1383 احیای بازارچه مرزی کوزه رش گفت: بازدید  امروز بنده به دستور وزیر محترم امور خارجه برای پیشبرد این مصوبه بود تا بتوانیم محورهای مذاکراتی جدیدی با دولت ترکیه طرح نماییم و برای بازگشایی منطقه مرزی سلماس تلاش کنیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی