همگام با مدارس سلماس

راهنمای مدارس سلماس

همگام با مدارس سلماس

راهنمای مدارس سلماس

همگام با مدارس  سلماس
Consistent with schools Salmas
بایگانی
لطفاً به صفحات دیگر سایت سر بزنید و نظرات شما عزیزان در بهبود کیفیت مطالب مفید واقع میشود لذا با نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود ما را راهنمایی فرمایید
نویسندگان
آخرین نظرات
                تألیف و ترجمه: حمید وثیق زاده انصاری
منبع: راسخون 

 اگر چه نمی‌توان خیلی درست و دقیق تصور نمود که دنیا بدون اینترنت چگونه خواهد بود، با این حال اما بیایید همه‌ی جنبه‌های مرتبط با این سناریو را مورد بررسی قرار دهیم.

آیا می‌توانید دنیای بدون اینترنت را تصور کنید؟

اینترنت به محبوب‌ترین ابزار مورد استفاده جهت بر قراری ارتباط و تبادل اطلاعات تبدیل گردیده است. اینترنت به شبکه‌ای از کامپیوترها اطلاق می‌شود که به یک دیگر متصل هستند و تبادل اطلاعات را امکان پذیر می‌سازند.
هیچ چیزی نتوانسته است به مانند اینترنت مردم را در یک مکان مشترک گرد هم آورد. اینترنت به یکی از مهم‌ترین اختراعات در تاریخ بشر تبدیل گردیده است و برای بسیاری از مردم دنیا یک شیوه‌ی زندگی به شمار می‌رود. اکثر مردم در رابطه با انجام هر چیزی که مطلوب نظرشان است چه در زندگی شخصی و چه در زندگی کاری کاملاً به اینترنت متکی هستند.
برای بیشتر ما در حال حاضر زندگی بدون اینترنت شبیه یک کابوس خواهد بود. پس چه اتفاقی خواهد افتاد اگر یک روز صبح از خواب بیدار شوید و متوجه شوید اینترنت اصلاً در زندگی شما وجود خارجی نداشته است؟ زندگی‌تان تا چه حد تحت تأثیر قرار گرفته و تغییر خواهد کرد؟
قبل از این که وظیفه‌ی دشوار تصور دنیای بدون اینترنت را بر عهده بگیریم بیایید به برخی از حقایق و ارقام مرتبط با اینترنت نگاهی بیندازیم.

حقایقی در باره‌ی اینترنت

• آمریکا از لحاظ تعداد کار بران اینترنت در رده‌ی سوم در سطح دنیا قرار می‌گیرد (21 درصد) و آسیا (36 درصد) و اروپا (29 درصد) در این رابطه در رده‌های اول و دوم قرار دارند.
• هر ماهه حدود 390 میلیون نفر در آمریکا به گشت و گذار در اینترنت می‌پردازند. بر اساس آمارهای جدید، به طور میانگین هر فرد حدود 27 ساعت در ماه در اینترنت گشت و گذار می‌نماید.
• حدود 294 میلیارد ایمیل به طور روزانه ارسال می‌شوند. بر این اساس، در هر ثانیه 8ر2 میلیارد ایمیل و در هر سال 90 تریلیون ایمیل در مجموع ارسال می‌گردند.
• گوگل پر کار بردترین موتور جستجوی اینترنتی است و روزانه جهت انجام بیش از یک میلیارد جستجو مورد استفاده قرار می‌گیرد.
• حدود یک ششم کل مردم دنیا حد اقل یک بار در ماه از اینترنت استفاده می‌کنند.
• به طور میانگین، در سایت توییتر روزانه حدود 200 میلیون توییت انجام می‌گیرد.
• برای ذخیره‌ی همه‌ی اطلاعات موجود در اینترنت به یک میلیارد
DVD نیاز است.
• در هر دقیقه بیش از 70 ساعت ویدئو در سر تا سر دنیا در سایت یو تیوب بار گذاری می‌شود.

زندگی بدون اینترنت

با توجه به آمار و ارقامی که در بالا ارائه گردیدند و هم چنین با توجه به میزان نفوذ اینترنت در سطح دنیا، وقعاً مشکل بزرگی خواهد بود اگر روزی اینترنت به طور کامل از زندگی ما کنار گذاشته شود. ما در ارتباط با اکثر اموری که انجام می‌دهیم به اینترنت وابسته هستیم فرقی نمی‌کند این امور در رابطه با آموزش باشند یا خرید، معاشرت اجتماعی، یا تفریح و سرگرمی. اینترنت برای بسیاری از ما به یک شیوه‌ی زندگی تبدیل گردیده است. فقدان اینترنت می‌تواند به امری ویرانگر تبدیل گردد. چگونگی تأثیر گذاری چنین امری بر ابعاد مهم زندگی ما در ادامه ارائه می‌گردد.

سبک زندگی

تأثیر برخورداری از اینترنت بر سبک زندگی به این بستگی دارد که به چه میزان از اینترنت استفاده می‌کنید و اینترنت را در راستای انجام چه اموری بکار می‌گیرید. اگر به اینترنت معتاد هستید زندگی بدون اینترنت را درد آور خواهید یافت. اگر بخواهید یک موقعیت مکانی را بر روی نقشه‌ی دنیا مشخص نمایید شاید به سمت کتاب خانه‌ی خویش بروید.
در نبود امکانات آنلاین بخش قابل توجهی از وقت خود را در صفوف طولانی بانک‌ها، دفاتر پست، یا ادارات دولتی خواهید گذراند. روزها یا حتی هفته‌ها باید منتظر بمانید تا نامه‌تان از آن سوی دنیا به دستتان برسد. ناگهان متوجه خواهید شد که زندگی‌تان که سابقاً از آهنگ سریعی برخوردار بود از آهنگ بسیار کندی برخوردار گردیده است.

معاشرت اجتماعی

بسیاری از ما از اینترنت جهت تماس با دوستان و نزدیکان استفاده می‌کنیم. اگر به میزان زیادی به معاشرت‌های اجتماعی آنلاین عادت کرده‌ید در صورت نبود اینترنت برای این که عکس‌های آخرین سفر خود را با دوستانتان در سر تا سر دنیا به اشتراک بگذارید راهی پیدا نخواهید کرد.
ملاقات و تعامل با افرادی که خارج از منطقه‌ی شما زندگی می‌کنند کاری سخت و دشوار خواهد بود. شاید برای پیدا کردن دوستان جدید به یک باشگاه یا گروه فعال در محله‌ی خود بپیوندید. برای این که بتوانید با خانواده و دوستانتان گفتگو نمایید مجبور خواهید شد از تلفن استفاده کنید. در نبود رسانه‌های اجتماعی آنلاین غالباً با خود خواهید گفت که بهتر است به دیدن آنها رفته و با آنها به گفتگو بنشینید.

برقراری ارتباط

هنگامی که برقراری ارتباط از طریق ایمیل، پیام فوری، چت، یا رسانه‌های اجتماعی امکان پذیر نباشد ما مجبور خواهیم شد به شیوه‌های قدیمی بر قراری ارتباط با مردم متوسل شویم. ما مجبور خواهیم شد گزینه‌های ملاقات رو در رو، گفتگوی تلفنی، یا ارسال و دریافت نامه را انتخاب نماییم.
برقراری ارتباط از طریق اینترنت رایگان است، حال آن که شیوه‌های دیگر برقراری ارتباط وقت‌ گیر و هزینه ‌بر هستند. مجبورید نامه بنویسید و برای ارسال آن تمبر خریداری کنید، یعنی همان کاری که قبل از رواج اینترنت می‌کردیم. شرکت‌های پست و ارائه دهندگان خدمات تلفنی به خاطر افزایش تقاضا برای خدماتشان سود هنگفتی خواهند برد.

اطلاعات

اینترنت به دریای عظیمی از اطلاعات و منابع تبدیل گردیده است. فقدان اینترنت به این معنا است که نمی‌توان تنها با یک کلیک به سرعت و به آسانی به اطلاعات دست رسی پیدا کرد. برای کسب اطلاعات مجبور می‌شوید به کتابخانه‌ی محله مراجعه کنید و عملاً کل کتابخانه را زیر و رو کنید تا به اطلاعات مورد نظر خویش دست یابید و البته احتمال پیدا کردن سریع آن چه که می‌خواهید بسیار کم است.
دانش آموزانی که عادت دارند با استفاده از اینترنت تکالیف و پروژه‌های خود را کامل نمایند با مشکل مواجه خواهند شد و مجبور می‌شوند یک گزینه‌ی جای گزین را انتخاب نمایند. دانش آموزان یا دانشجویان برای تحصیل مجبور می‌شوند در مدرسه یا کالج حضور یابند. برای اطلاع از اخبار مجبور خواهید بود به تلویزیون یا روزنامه‌ی صبح مراجعه کنید.

محل کار

همه چیز در محل کارتان به هم خواهد ریخت. اگر کارتان عمدتاً با کمک اینترنت صورت می‌گیرد ممکن است شرکت‌تان مجبور شود کار خود را تعطیل نماید. اگر در محل کارتان به صورت جزئی از اینترنت بهره می‌گیرید و برای مثال از یک سیستم آنلاین جهت کسب ارقام و آمار از اینترنت استفاده می‌کنید این وظیفه‌ی ساده و آسان به یک فرآیند پیچیده و وقت‌گیر تبدیل خواهد شد.
سازمان‌ها برای این که به بقای خود ادامه دهند مجبور خواهند شد شیوه‌ها و فرآیندهای عملیاتی خود را به شکل اساسی تغییر دهند. میزتان پر از مدرک و پرونده خواهد شد و جستجو و دسته‌ بندی آنها به یک کابوس تبدیل خواهد گردید.

تجارت و اقتصاد

اگر اینترنت نباشد اقتصاد جهانی بیشترین ضربه را متحمل خواهد شد. بروز یک رکود اقتصادی بلند مدت در سطح دنیا باعث خواهد شد تا میلیون‌ها نفر از مردم شغل خود را از دست دهند و بسیاری از کسب و کارها تعطیل گردند. اقتصاد کوچک شده و به بازرگانان و مغازه‌های محلی محدود خواهد گردید. برای بسیاری از صنایع شاید دیگر ممکن نباشد به انجام امور تجاری با شهرها یا کشورهای دیگر بپردازند.
قیمت کالاها بالا خواهد رفت آن هم به این خاطر که بازیگران بازارهای محلی با رقابت کمتری مواجه خواهند بود. سرعت عملیاتی بالای کسب و کارها که به لطف اینترنت امکان پذیر گردیده است به شدت کند خواهد شد. اکثر معاملات به صورت دستی انجام خواهند گرفت و اکثر ارتباطات تجاری از طریق نامه‌های پستی و خدمات پیک امکان پذیر خواهد بود. تقاضا برای مشاغلی که با اینترنت سر و کار ندارند به شدت افزایش خواهد یافت.

نظرات برخی از مردم در باره‌ی اینترنت در ادامه آمده است:

"اینترنت بخشی جدایی نا پذیر از زندگی من محسوب می‌شود. من بر روی وب به معاشرت می‌پردازم، خرید آنلاین انجام می‌دهم، از اخبار مطلع می‌شوم و هر روزه به مطالعه‌ی مطالب جالب و خنده‌ دار می‌پردازم. از طریق اینترنت غذا سفارش می‌دهم و مشاوره و راهنمایی کسب می‌کنم. برای من دنیای بدون اینترنت به معنای تمام شدن اطلاعات و سر گرمی‌های نا محدود و هم چنین پایان فرصت تعامل با مردمی از سر تا سر دنیا است." رابرت 30 ساله
"خنده دار است! این سؤال را جدی می‌پرسید؟ خوب در آن صورت باید بگویم اوه نه!! از من می‌خواهید زندگی بدون اینترنت را تصور کنم؟ در آن صورت ترجیح می‌دهم از دنیا چشم بپوشم و به دنبال راه نجات باشم!! اینترنت یک دنیای مجازی را در اختیارتان می‌گذارد و این دنیا شاید همان جایی باشد که اکثر مردم هر روزه در آن نفس می‌کشند. من فکر می‌کنم بدون گوگل، شبکه‌های اجتماعی، و بازی‌های بی‌ پایان موجود در اینترنت دنیا متوقف خواهد شد." ایرن 19 ساله
"فکر می‌کنم در آن صورت مردم واقعاً از خانه‌هایشان بیرون آمده و با دوستان و همسایگان به گفتگو می‌نشینند. دانش آموزان برای کسب اطلاعات مورد نیازشان سراغ کتابخانه محل را خواهند گرفت. منتظر پستچی صمیمی محل خواهیم نشست تا نامه‌ها و کارت پستال‌هایمان را بیاورد. مدت زمانی را در صف طولانی بانک‌ها و ادارات سپری خواهیم کرد. اساساً زندگی به زمانی باز خواهد گشت که هیچ کس واژه‌ی اینترنت را نشنیده بود." جان 42 ساله
اینترنت به بزرگ‌ترین نیرویی تبدیل شده است که تمام ابعاد زندگی ما را شکل داده و تحت تأثیر قرار داده است. اعتیاد به یک چیز مفید، سر گرم کننده، و جالب هم چون اینترنت بسیار ساده و آسان است. با این حال، پس از این که اینترنت به بخش جدایی نا پذیر زندگی روزمره تبدیل گردید دل کندن از آن سخت و دشوار خواهد بود. نسل جوان که اینترنت را به عنوان یک منبع عمده‌ی ارتباطات و دانش می‌شناسند شاید در صورت فقدان اینترنت بدترین ضربه را متحمل شوند. برای کسانی که پیش از ظهور اینترنت زندگی کرده‌اند و زندگی بدون اینترنت را تجربه کرده‌اند باز گشت به شیوه‌های قدیمی‌تر زندگی نسبتاً آسانتر خواهد بود.
قبل از این که اینترنت به بخشی از زندگیمان تبدیل شود قادر بودیم زندگیمان را سر و سامان دهیم و اگر قرار باشد اینترنت روزی از زندگی ما خارج شود مطمئناً بدون آن نیز قادریم زندگی خویش را اداره کنیم، هر چند شاید به خوبی زمان بهره‌گیری از اینترنت نتوانیم این کار را انجام دهیم. اما خبر خوب این است که با توجه به دامنه‌ی گسترده، زیر ساخت‌های جهانی، و گستره‌ی فناوری اینترنت وقوع این وضعیت فرضی بسیار نا محتمل است. پس، از زندگی در بهشتی که اینترنت می‌نامیم لذت ببرید و خوش بین باشید، زیرا در آینده فناوری‌ها و ابتکارات اینترنتی بیشتری ظهور نموده و طرز فکر، عمل کرد، و زندگی ما را کاملاً دچار تغییر و تحول خواهند کرد.

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی