همگام با مدارس سلماس

راهنمای مدارس سلماس

همگام با مدارس سلماس

راهنمای مدارس سلماس

همگام با مدارس  سلماس
Consistent with schools Salmas
بایگانی
لطفاً به صفحات دیگر سایت سر بزنید و نظرات شما عزیزان در بهبود کیفیت مطالب مفید واقع میشود لذا با نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود ما را راهنمایی فرمایید
نویسندگان
آخرین نظرات

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: به دلیل پاره ای از مشکلات محدودیت هایی که قرار بود از امسال برای بیسوادان اعمال شود، اجرایی نمی شود و از سال آینده اجرا خواهد شد.


به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از پانا، علی باقرزاده، در پاسخ به این سوال که قرار بود از امسال برخی محدودیت ها برای بیسوادان مانند عدم صدور گواهینامه و یا جواز کسب اعمال شود آیا این محدودیت ها اجرایی شده، اظهار کرد: این 3 محدودیت برای افراد بی سواد به دلیل مشکلی، قطعا از سال آتی عملی خواهد شد.

باقرزاده با اشاره به تصویب 3 محدودیت برای افراد بیسواد که از سال 95 اجرایی می‌شود، گفت: دولت در این مصوبه به افراد بیسواد یک سال فرصت داده است تا از نعمت سواد بهره‌مند شوند.

وی افزود: اگر در گروه سنی 10 تا 49 سال فردی اصرار کند که بیسواد بماند، صدور و تمدید گواهینامه رانندگی برای آن فرد مقدور نخواهد بود؛ یعنی اگر قبلاً هم گرفته است نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی موظف است دیگر گواهینامه افراد بیسواد را تمدید نکند.


وی ادامه داد: تمدید و صدور پروانه کسب هر فردی که از اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی اجازه فعالیت گرفته باشد نیز جزو این مصوبه است که اگر فرد با سواد نشود پروانه فعالیت او تمدید نخواهد شد و به متقاضیان جدید بیسواد نیز قطعاً پروانه فعالیت داده نخواهد شد.

 رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به سومین محدودیت دولت برای افراد بیسواد تصریح کرد: سومین موضوع مربوط به کمیته امداد و بهزیستی است؛ پرداخت مستمری به افراد تحت پوشش این سازمان‌ها توأم با ثبت نام و آموزش سوادآموزی خواهد بود که البته برای این بخش مثبت نوشته شده است.

 باقرزاده اضافه کرد: اگر فردی در این یک سال آموزش ببیند و قبول شود معادل 20 درصد سرانه سواد آموختن به او جایزه داده می‌شود یعنی به طور میانگین 130 هزار تومان به سوادآموز پول نقدی داده خواهد شد.

 وی ادامه داد: هر فردی هم به طور خودآموز آموزش ببیند یعنی اعضای خانواده به او آموزش دهند، تمام سرانه 645 هزار تومانی به خود فرد پرداخت خواهد شد.

 باقرزاده در پاسخ به این سوال که برای نیروهای سوادآموزی حق نوار مرزی تعیین می شود یا خیر، گفت: به دلیل اینکه در نهضت سوادآموزی آموزش دهنده نداریم و تمام نیروها پرسنل هستند ممکن است در برخی موارد که به کارمندان دولت حق نوار مرزی تعلق می گیرد این موضوع به سوادآموزان نیز تعلق گیرد.

 وی ادامه داد: در واحد سوادآموزی شهرستانی اگر سایر کارمندان این واحد حق نوار را دریافت می کنند فرد سوادآموز نیز این حق را می گیرد اما آموزشیاران دولتی شامل دریافت نوار مرزی نمی شوند.

منبع:فرهنگیان نیوز

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۰۹

نظرات  (۱)

امیدوارم همیشه موفق باشین
پاسخ:
با سلام 
دیدگاههای مثبت شماست که مرا امیدوار به ادامه راه  نموده است ، باز هم از الطاف شما سپاسگزارم

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی